Důlní nakladač PPN-1S

Oblast využití

Důlní přehazovací nakladač PPN – 1S je využíván jako nakladač rozpojené horniny při ražení důlních děl v kamení a uhlí. Používá se jako součást komplexu s vrtacími jednotkami.
Nakladač přemisťuje horninu do důlních vozů, na hřeblový nebo pásový dopravník, případně jiné používané dopravní zařízení.
Nakládání je prováděno z kolejové tratě, po níž je nakladač přemisťován. Minimální výška pro použití nakladače PPN – je 2,3 m, vztaženo k hlavě kolejnice.

ppn_1s_sestava_web

Princip fungování

Nakladač je poháněn stlačeným vzduchem.

Ze vzdálenosti přibližně 0,5 m najíždí nakladač se spuštěnou lopatou do rozpojené horniny. Jakmile se lopata dostatečně zaboří do materiálu, což je podporováno natřásáním lopaty, začne se za pomoci řetězu zvedat. Zvedací rychlost lopaty se během zvedání zvyšuje, čehož je dosaženo jednak odvalovací křivkou horní části lopaty a za druhé navíjením řetězu na řetězovou kladku v závitech na sebe na stále větší průměr kladky.

V okamžiku nejvyšší rychlosti, kdy je lopata nad vozíkem nebo násypkou, narazí lopata na pružiny příčníku tvořící doraz a obsah materiálu se vysype z lopaty. Při zvedání lopaty nakladač současně odjíždí od hromady, aby se lopata mohla opět vrátit do své původní nabírací polohy a znovu najet do materiálu. V případě, že se nakládá materiál po stranách kolejí, je nutno před najetím do materiálu vychýlit korbu nakladače pootočením okolo vertikální osy tak, aby lopata zabírala do strany. Vrácení korby do původní polohy se děje samočinně při zvedání lopaty.

Důlní přehazovací nakladač PPN – 1S je sestaven z pojezdového ústrojí s motorem pojezdu, tělesa nakladače, pracovního ústrojí (lžíce), motoru pro zdvih lžíce a natáčení tělesa nakladače. Oba motory jsou pneumatické, každý z motorů je ovládán samostatným ovládacím prvkem.

Pro zvětšení šířky záběru při nakládání je horní část nakladače řešena tak, že se může natáčet do stran.

Nakladač je vybaven samočinným mazacím zařízením zajišťujícím mazání pneumatických rozvaděčů a rozdělovače pneumatických motorů.

Zuby a náběrová hrana lžíce jsou za účelem zvýšení životnosti navařeny otěruvzdorným tvrdokovem.

Technická data

Výkonové parametry
Nakládací výkon 75 m³/hod
Obsah lžíce 0,25 m³
Šířka záběru 2200 mm
Rychlost zdvihu 0,97 m/s
Hloubka úklon díla max.
Velikost nakládaných kusů horniny max. 300 mm
Pohon 2 vzduchové pístové motory
Světlost přívodní hadice DN 40
Motor
Výkon 9-11 kW
Přípustný pracovní tlak 0,4 – 0,5 Mpa
Spotřeba vzduchu 900 m3/hod
Vnější rozměry 410 x 425 x 380 mm
Hmotnost 95 kg
Podvozek
Rozchod kolejí 900 / 750 / 600 mm
Rozvor kol 846 mm
Rychlost pojezdu 0,97 m/s
Výkon motorů 22 kW
Rozměry  a hmotnost stroje
Délka se spuštěnou lžící 2270 mm
Délka se zdviženou lžící 1460 mm
Šířka se stupačkou 1320 mm
Šířka bez stupačky 1150 mm
Výška v transportní poloze 1300 mm
Výška se zvednutou lžící 2250 mm
Hmotnost stroje 3800 kg

Fotogalerie

Video

Výrobní program

Stavební stroje

Náhradní díly

Služby

Informace

Vyhledávání